Kluczem jest zaangażowanie
Press-Service Monitoring Mediów
Zaangażowanie to ważne zagadnienie w kontekście szkoleń. Z dwóch powodów.
Zaangażowana powinna być zarówno publika, jak i osoba prowadząca szkolenie. Co to jednak oznacza w kursowej praktyce? Przede wszystkim aktywność.
Tylko najwięksi pasjonaci tematu potrafią słuchać z zapartym tchem osoby mamroczącej coś pod nosem. Jeśli trener dodatkowo nie mówi z pamięci tylko ma wzrok wlepiony w kartkę, przemowa może okazać się naprawdę nudna, nawet jeśli przekazywane informacje są interesujące.
O wiele lepszym pomysłem jest aktywne przemawianie do słuchaczy. Nawiązywanie kontaktu wzrokowe z kolejnymi osobami, zadawanie pytań i zachęcanie do mówienia to właściwy kierunek.
Odbiorców można zaangażować w szkolenie jeszcze bardziej proponując praktyczne ćwiczenia lub zadania grupowe, które utrwalą wiedzę a przy okazji urozmaicą szkolenie. Aktywne przyswajanie informacji jest o wiele skuteczniejsze od biernego słuchania.
W ten sposób można również pokazać jak stosować wiedzę w praktyce.