Język odbiorcy to Twój język

jezyk_odbiorcy_to_twoj_jezyk.jpg

To prawda, że część merytoryczna szkolenia jest najważniejsza, jednak dotarcie do niej może być utrudnione, gdy użyjemy niewłaściwych środków.

Podstawowym narzędziem komunikacji jest język i to na nim warto się skupić przygotowując szkolenie.

W wielu przypadkach jest to nawet ważniejsze od zadbania o odpowiedni sprzęt, bo jeśli odbiorca będzie Cię słuchać z niechęcią, nawet najnowsze rozwiązania informatyczne nie pomogą.

Jak więc stworzyć komunikacyjny most? Na początek warto zastanowić się z jaką branżą mamy do czynienia.

Jeśli słuchaczami będą informatycy czy technicy, prawdopodobnie preferowanym przez nich sposobem komunikacji będą schematy i diagramy.

Na pewno przyda się też znajomość technicznego żargonu.

klaser55.pl/4-pocztowki

Gdy usiądą przed nami osoby o nastawieniu bardziej humanistycznym, wykorzystujące na co dzień kreatywne, swobodne myślenie, pewniejszym środkiem komunikacji będą barwne opisy czy metafory.

Starając się dostosować język prezentacji do odbiorcy łatwo wywołać poczucie sztuczności a to wizerunkowa katastrofa.

Reguła ta wymaga więc również pewnego wyczucia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *